Intro Pendapatan Pasif. | Blog Tone Excel 1 Malaysia

Intro Pendapatan Pasif.

Intro Pendapatan Pasif




Selamat sejahtera rakan-rakan semua. Sebelum tu saya nak kenalkan diri saya dulu. Nama saya Amirul. Saya bekerja hanya sebagai Technician kilang di Banting, Selangor. Dan saya juga buat sambilan tulis Blog tapi taklah tegar sangat sebab saya bukan jenis suka menghadap PC 24 jam. So banyak Blog-blog saya terbengkalai haha.. 

Sebab saya susah nak dapat idea tulis Blog. Sebulan sekali pun susah nak dapat idea. So, tunggulah saya dah capai pasif income melebihi aktif income, saya berhenti kerja dan bolehlah tulis Blog 24 jam kankankan...

Haaaa nak cerita pasal pasif income ni, nak tanya apa yg anda faham pasal pasif income ni? Duit kerja part time? Kerja sekali untung berkali-kali? OK la saya nak kongsikan apa yg saya tahu pasal pasif income. Sebelum tu kita kaji dulu apa itu Aktif Income.

Aktif Income

Pendapatan yg kita miliki dengan bekerja tiap-tiap hari. Macam saya kerja Techician sekarang ni. Tu lah aktif income saya. Dan aktif income saya ni adalah tetap. Takkan terkurang banyak dan takkan terlebih banyak. Aktif income ni pun akan berubah nilai atas sebab-sebab tertentu yg tak dapat dielakkan contoh eksiden, sakit kronik yg boleh menyebabkan kecacatan sementara/kekal. Sementara kita sihat ni lah kita dapat menjana aktif income.

Pasif Income

Ini pula biasanya dilakukan secara part time dan jumlahnya bergantung kepada usaha/jualan kita. lebih kurang macam berniaga jugalah. Banyak jualan maka banyaklah income. kalau sikit jualan maka sikitlah income. Tapi bagi orang yg dah selesa dengan kerja aktif income dia tak berapa pandang sangat pasif income. Dia buat ala-ala kadar je pasif income dia.

So, pernah tak anda terfikir nak jadikan  jumlah pasif income melebihi aktif income anda?? Saya pernah terfikir dan saya akan jadikannya kenyataan. Sebab saya nak berhenti kerja dan tulis Blog sepenuh masa dan dapat menemani korang hehe.. Sebenarnya memang ada bisnes pasif income yg kita boleh buat melebihi aktif income dan yg bestnya jual sekali untung berkali-kali. Ini bermakna pasif income tersebut boleh menjadi wang pencen korang. 

Takpe kali ni saya hanya nak cerita pasal intro pasif income je. Saya sambung cerita saya pada artikel akan datang.. Terima kasih, Wassalam..




SHARE

Unknown

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment