Kesan Positif Kenaikan Harga Petrol. | Blog Tone Excel 1 Malaysia

Kesan Positif Kenaikan Harga Petrol.

Kesan Positif Kenaikan Harga Petrol.



Hai kawan-kawan. Jangan salah faham dengan tajuk artikel saya ni. Bukan bermaksud saya menyokong kenaikan harga petrol. Memang banyak kesan negatif sebenarnya khasnya rakyat biasa yg berpendapatan RM3K kebawah macam saya. 

Tapi ada satu je kesan positif saya nak kongsikan kali ni. Rentetan kenaikan harga petrol sen-sen ni, ramai orang dah mula pandang potensi bisnes sen-sen ni. Ya memang betol sebab ramai rakan-rakan yg dulu menjauhkan diri dari saya dah mula cari saya semula.

'Bro, Gua perlukan bisnes sen-sen lu ni bro. Gua dah sangap ni'. 

'Kalaulah aku ikut kau dari dulu kan bagus'.


Begitulah antara dialog-dialog yg saya terima dari rakan-rakan lama. Tapi saya terima juga. Nama pun rezeki. Rezeki jangan ditolak. InsyaAllah saya bantu rakan-rakan yg nak keluar dari masalah kewangan. 



Bisnes Cari Orang.


Banyak juga pengajaran saya dapat dari kisah saya sendiri. Sebab ramai yg tak suka bisnes cari orang ni. Sebenarnya mana ada bisnes yg tak cari orang. Takkan nak cari kucing pula. Kalau anda taknak cari orang, anda buka kedai. Biar orang datang cari awak. Tapi, ada modal nak buka kedai? 

Anda takde kedai anda kena bersusah-susah dulu. Sabar & konsistan. Lama-kelamaan orang akan mula cari anda dengan rela macam kisah saya ni.


'Bisnes ni tak perlukan anda, tapi anda yg perlukan bisnes ni'


Haaa... anda pula yg tengah baca artikel saya ni bila nak buat bisnes sen-sen ni? Mari download Ebook PERCUMA ni. Anda akan tahu bagaimana bisnes sen-sen ni dapat mengubah kedudukan kewangan anda. Semoga bermanfaat. 
Sekian, terima kasih.




SHARE

Unknown

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment